خوبی و بدی

خرید بک لینک

بچه که بودم،پدربزرگم و بزرگهای فامیل دوره هم جمع میشدند و از آدمهایی که در حقشون خوبی یا بدی کرده بودند صحبت میکردند.

مثلن پدربزرگم ازکسانی تعریف میکرد که حدود 40ساله قبلش ، در حقش خوبی کرده بودند.

میگفت خدا پدرشونو بیامرزه.

بعد از اینهمه سال ، هنوز خوبیها توی یاد و خاطرش مونده بود.

یا خودم چند سال قبل به اداره ای رفته بودم و با صحنه ای عجیب روبرو شدم.

دیدم کارمندهای آن اداره زمانیکه میخواهند به همدیگر دشنام بدهند یا همدیگر را تحقیر کنند ، به همدیگر نیکنام صفت میگویند.

مثلن دیدم آقایی داره آب میخوره ، میگه سلام بر حسین ، لعنت بر نیکنام.خیلی برام عجیب بود.

قضیه رو ازشون پرسیدم.گفتند نیکنام،اسم مدیر قبلی این اداره بوده و چون کارمندها و مردم رو به جهت عقده ای بودن خیلی اذیت میکرده،هممون هرروز نفرینش میکنیم و وقتی هم که به هم میخواهیم فحش بدیم ، همدیگر رو نیکنام صفت صدا میکنیم.

چه خوبه که اگه خیرمون به کسی نمیرسه ، کاری نکنیم که دیگران از دستمون ناراحت بشن و برنجن.چون مردم هیچوقت خوبی و بدی رو فراموش نميکنند.

امید...

ما را در سایت امید دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 66 تاريخ: جمعه 9 فروردين 1398 ساعت: 15:46

صفحه بندی