بچه که بودم،پدربزرگم و بزرگهای فامیل دوره هم جمع میشدند و از آدمهایی که در حقشون خوبی یا بدی کرده بودند صحبت میکردند.![]()
مثلن پدربزرگم ازکسانی تعریف میکرد که حدود 40ساله قبلش ، در حقش خوبی کرده بودند.
میگفت خدا پدرشونو بیامرزه.![]()
بعد از اینهمه سال ، هنوز خوبیها توی یاد و خاطرش مونده بود.
یا خودم چند سال قبل به اداره ای رفته بودم و با صحنه ای عجیب روبرو شدم.![]()
دیدم کارمندهای آن اداره زمانیکه میخواهند به همدیگر دشنام بدهند یا همدیگر را تحقیر کنند ، به همدیگر نیکنام صفت میگویند.![]()
مثلن دیدم آقایی داره آب میخوره ، میگه سلام بر حسین ، لعنت بر نیکنام.خیلی برام عجیب بود.
قضیه رو ازشون پرسیدم.گفتند نیکنام،اسم مدیر قبلی این اداره بوده و چون کارمندها و مردم رو به جهت عقده ای بودن خیلی اذیت میکرده،هممون هرروز نفرینش میکنیم و وقتی هم که به هم میخواهیم فحش بدیم ، همدیگر رو نیکنام صفت صدا میکنیم.![]()
چه خوبه که اگه خیرمون به کسی نمیرسه ، کاری نکنیم که دیگران از دستمون ناراحت بشن و برنجن.چون مردم هیچوقت خوبی و بدی رو فراموش نميکنند.![]()
![]()
ما را در سایت امید دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 66